martes, 23 de octubre de 2007

RACC agencia Oficial ??

La verdad es que nos ha llegado un comunicado de la " Plataforma Gent Blaugrana " que es de obligado cumplimiento dar eco en este nuestro Blog. El asunto es tan grave que además de juntarnos en la culpa que tenemos como socios o seguidores de no llenar ni siquiera un cupo de asistencia a los partidos internacionales salvo los de las finales y de ver como las aficiones contrarias viajan en masa a seguir a sus equipos y aterrizan en barcelona cientos de ellos sin entradas, también una gran parte de culpa es la maquinaria que tiene el Barcelona con la agencia RACC como estandarte y con la exclusividad al ser la agencia oficial del club ( alguién no recuerda que fue la agencia que desvió con conocimiento de causa por parte del club casi 1000 entradas a amistades o compromisos varios para la final de Paris?? ). Sus precios abusivos y la despreocupacion alarmante de nuestra directiva han hecho el resto.

COMUNICAT PLATAFORMA GENT BLAUGRANA

La plataforma Gent Blaugrana creada a l’any 2004 per defensar i afavorir el desplaçament dels seguidors barcelonistes amb ocasió de l’anul•lació del desplaçament a Glasgow per part de l’Agencia Oficial del Club (RACC) i davant la silenciosa complicitat dels mitjans de comunicació, vol posar en coneixement de l'opinió pública la trista i reiterada situació dels aficionats que es volen desplaçar per recolzar al FC Barcelona.

De fa molt de temps, diríem que massa, els aficionats que es desplaçen amb l’agencia oficial del club, que té l’exclusiva d’organitzar els mateixos, pateixen un tracte que ha de fer reflexionar a la directiva i a la massa social del club.

El RACC ha decidit anul•lar el charter que havia de transportar els socis i aficionats a viure en directe el partit de Champions Glasgow Rangers vs. FC Barcelona per manca d’interessats deixant a terra els aficionats que volien ser a Glasgow sense donar-los cap alternativa.

Aquest fet i com hem dit el significatiu silenci d’aquesta greu noticia posa de manifest tres aspectes claus:
a) la manca de resposta de l’afició.
b) la manca de capacitat del RACC per ser agència oficial del club en règim d’exclusiva.
c) el concepte erroni que es té del que ha de ser l’agencia oficial del club.
d) la passivitat del club i els seus responsables amb aquesta problemàtica.

Es evident que l’afició d’aquest club, amb una massa social de més de 150.000 socis i no se quants milers de seguidors, hauria de ser per si mateixa capaç d’esgotar totes les localitats que es posen a disposició del club màxim quan es tracta d’un partit de Champions, a un lloc com Glasgow i amb el liderat del grup en joc. Les aproximades 500 entrades venudes en taquilles comparades amb els 20.000 escocesos que vindran a animar al seu equip ens hauria de fer veure que l’afirmació que som la millor afició del món es una autèntica burla, una autocomplaença que hauríem d’eliminar.

Dit això, és evident que el RACC ha demostrat que és incapaç d’ostentar la representació del club en organització de desplaçaments. Dóna la sensació de fa molt de temps que per al RACC és un problema i no una il•lusió l’organització dels viatges dels seguidors (no així el del equip que els hi proporciona importants beneficis). La publicitat, els preus, i el model dels viatges semblen fets per a desmotivar a l’afició amb el total consentiment del club que se’n renta les mans.

Concretament, el desplaçament a Glasgow no ha estat anunciat en cap moment a la pàgina web oficial del club. A la web del RACC es va anunciar tres dies abans d’esgotar el termini d’inscripció malgrat que si trucaves per telèfon per informar-te al final te’l remetien per email (és a dir el programa estava fet i preparat). No ha hagut cap publicitat del desplaçament ni el dia de partit al Camp Nou (mentre si anunciaven viatges amb Ryan Air a ciutats europees), ni en premsa, ni cap email promocional del mateix. Per contra el Soci va rebent emails per anar al teatre amb descomptes l’últim d’ells per anar a veure al Sr. Perramon.

Alhora, el preu del desplaçament d’un dia (al voltant dels 400 euros) costa més o menys el doble del de línea regular, i el d’una nit a Glasgow suposa uns 500 euros més que si t’espaviles sol.

Tot això ens porta a qüestionar-nos quin és el model d’agència de viatges que volem per al nostre club. Perquè si el que es vol és una agencia que treballi per al soci i faciliti el seu desplaçament s’ha fracassat de manera estrepitosa. Que finalment només es desplacin unes 500 persones i que aquestes prefereixen anar per lliure que amb l’agencia oficial del club és l’evidència més clara d’aquest fracàs.

Muntar viatges per anar a Londres o a Liverpool, o a Paris o a qualsevol final europea és molt fàcil màxim quan això et permet col•locar tots els teus compromisos, però aquesta no és o no hauria de ser la filosofia de l’agencia del club.

I que fa el club davant aquesta situació? Com hem dit, semblen més preocupats de l’agenda cultural de la ciutat que dels compromisos esportius de l’equip. Com reacciona la directiva davant l’anul•lació del viatge? Que en pensen del fet que es tornin un munt d’entrades? Com pot ser que a un aficionat si no es soci no se li vengui una entrada i es prefereixi que sigui tornada al Rangers? Com pot ser que desprès de la vergonya de Paris no hagin après la lliçó i no s’hagi introduït un sistema de desplaçaments per anticipar els problemes que puguin arribar amb semifinals o finals?

Volem denunciar doncs, aquesta passivitat i la falta d’una idea d’agència que treballi per al club i els seus socis i aficionats i no que es guanyi la vida amb el club, la falta d’una política clara i ferma per potenciar els desplaçaments del club. I aquesta política decidida passa al nostre entendre pel següent:

a) Rescindir el contracte que uneix al club amb l'agència de viatges, recuperant el club la capacitat per decidir lliurement la política de desplaçaments.
b) Gestionar i organitzar directament des del club, aprofitant l'actual estructura i els empleats del club, els desplaçaments. Oferir els viatges a preu de cost sense carregar marge de benefici. El benefici del desplaçament és el suport a l'equip i la imatge del club fora de Barcelona. S'ha de renunciar a voler guanyar diners amb els desplaçaments.
c) Negociar com a FC Barcelona acords globals amb companyies (hotels, aèries o autocars) que permetin viatjar per sota de preus de mercat. D'aquesta manera si trèiem el benefici i aconseguim reduir el cost, es baixen considerablement els preus.
d) Possibilitat de buscar sponsors per als desplaçaments de l’afició. La seva aportació no hauria de dedicar-se a partides generals sinó a rebaixar directament el preu del viatge.
e) Publicitat dels desplaçaments. A l'estadi o pàgina web amb cost zero. S'ha d'evitar la situació de determinats desplaçaments on hi ha una manca total d'informació que impedeix que molts socis i aficionats es desplacin amb l'equip.
f) Posta en marxa d'una campanya "FCB ON TOUR" (o nom que es decideixi) que aplicant els mateixos criteris que la de seient lliure permeti al soci que viatja, deduir un tant per cent a definir (podria ser un 10%) de la despesa en viatges organitzats pel club de la seva quota de soci o abonament. Es a dir, el soci que gasta en desplaçaments organitzats pel club la suma de 1.000 euros podria deduir 100 del preu del carnet o de l'abonament, afavorint de tal manera el desplaçament de seguidors.

Esperem que aquest comunicat obri un debat entre la massa social del club, on els responsables de la directiva i del RACC donin la cara i escoltin als socis i aficionats per tirar endavant un nou projecte de suport al club en els desplaçaments del seus equips per poder fer honor a que som més que un club no només al Camp Nou sinó arreu d’Europa.



No hay comentarios: